Alustuseks küsisime publikult, kuidas nad hindavad oma omavalitsuse juhtimise taset. Enamus vastas, et “midagi nagu tehakse” või et “suht kehv seis”. Kõige vähem oli neid, kes ütlesid, et “päris hästi on meil sellega”.
Esimeses juturingis arutasimegi juhtimise ja personalijuhtimise puutepunkte personaliekspert Irene Metsise, Jõhvi vallavanema Maris Toomeli, Kehtna vallavanema Tanel Viksi ning Saaremaa vallavalitsuse personalijuhi Mai-Liis Niiduga.
Meelde jäid mõtted, et hea juht oskab delegeerida ja väldib mikromanageerimist. Et personaliteema /strateegia-poliitika-eesmärgid/ peaksid olema ka strateegiadokumentides ja/või dokumentidena kirjas. Et juhi asi on luua rolliselgus ja läbimõeldud protsessid. Et personaliinimeselt oodatakse ja tal peab olema julgus vahendada juhile organisatsioonis toimuvat ausalt ja otse. Et vahel on okei ka lasta "üle nurkade", kui ressursse ei ole piisavalt, aga tuleks teha seda siis teadlikult (et valid need nurgad, mida võib ja mida kindlasti ei või). Et personalispetsialist peab oskama ise "oma teenust" juhtidele pakkuda, isegi kui formaalselt juhtkonna laua taga kohta ei ole.
Teine debatt keskendus sellele, et ametnik võib sattuda sõnaraevu all, mis tuleb näiteks meedia, kogukonna, volikogude-poliitikute poolt.
Põltsamaa vallavanem Karro Külanurm, Põhja-Pärnumaa vallavanem Madis Koit ning endine omavalitsusametnik Marelle Erlenheim jagasid kogemust markantsematest päriselulistest olukordadest. Need võivad olla ähvardused ametnike enda kodu mahapõletamise suunas, aastatepikkusest jälitamisest kuni sotsiaalmeedias risti löömiseni.
Kuidas sellega hakkama saada?
Meelde jäid ettepanekud, et avatud sise- ja väliskommunikatsiooni osas, et meediaga suheldes võiks ehk ka omavalitsusjuht tule enda peale võtta, osades organisatsioonides käivad volikogus ja telekas "aru andmas" n-ö poliitilised juhid. On kokkulepped, et volikogu liikmed ei pöördu amenikkonna poole konkreetsete tööülesannetega, et see võiks olla valla- ja linnajuhi pädevus. Et on lubatud panna telefonitoru ära, kui keegi valimatult sõimab. Et asutus ei peaks reageerima sotsiaalmeedia eri gruppides, vaid oma ametlikus kanalis, sest kanalite ja gruppide paljusus ei võimalda olla adekvaatselt igal pool kohal.
Viimati uuendatud 10.06.2025