KOV personalijuhtimise rakendamise projekti eesmärk on toetada kohalikke omavalitsusi personalijuhtimise arendamisel läbi ühise koostöö, andmeanalüüsi ning ekspertnõustamise. Tegu ei ole pelgalt koolitusprogrammi, vaid sisulise arendusprotsessiga, mille käigus vaadatakse üle personalijuhtimise hetkeolukord, valitakse neli (vähemalt) konkreetset fookusteemat lähtuvalt KOV personalijuhtimise mudelist ning arendatakse neid teadlikult edasi. Projektis osalevad vallad ja linnad saavad tuge nii kolleegidelt kui ka eksperdilt ning loovad selle käigus (loodetavasti) maakondliku personalijuhtimise koostöövõrgustiku.
Projekt kestab ca kuus kuud ja koosneb ühest ettevalmistavast ning viiest sisukohtumisest. Kohtumiste vahel tehakse iseseisvat tööd. Igal osaleval omavalitsusel tuleb panustada nii ajaliselt kui sisuliselt – näiteks võõrustada kohtumisi, tuua arendustöösse kaasotsustajad (nt vallavanem või arendusinimene). Eesti Linnade ja Valdade Liit omalt poolt pakub projekti juhtimist, andmeanalüüsi ja finantseerib ka kaasatava eksperdi töötasu.
Neli fookusteemat valitakse lähtuvalt omavalitsuste vajadustest ja analüüsi tulemustest.
Rapla maakonna osalejad, kes olid esimesed mudelirakendajad, töötasid näiteks selliste teemadega:
-
ametikohtade hindamine,
-
sisseelamisprogrammi uuendamine,
-
personalivaldkonna planeerimine arengukavasse,
-
väärtuspakkumise ja väärtuste uuendamine.
Lisaks viidi läbi rahulolu-uuring, aga veelgi olulisem aga on tekkinud koostöövõrgustik ja arusaam ka juhtide seas, et kvaliteetne personalijuhtimine on iga omavalitsuse strateegiline tugevus.
Kui tunned, et ka sinu omavalitsus võiks selles arengus kaasa lüüa, võta ühendust:
Anne-Ly Sumre, annely.sumre@elvl.ee, 525 4146.
Uus grupp võiks alustada juba augustis–septembris 2025.
Viimati uuendatud 27.06.2025